Saturday, September 24, 2011

Masa Depan




Masa depan
tiada siapa dapat meneka
tiada siapa dapat menduga
baik ke?
buruk ke?

jika di renung
tiada siapa dapat mentafsir masa depan sendiri
apa yang pasti masa kini terlalu menghimpit
bagi melestarikan masa depan yang gemilang

apa yang aku lakukan
tiada apa-apa
hanya secebis keluhan
memuntahkan segala bayangan hitam

biarkan..
biarkan semua ini berjalan sendiri
berputar mengikut kehendak alam
bergerak setempat
berjalan perlahan
dan merangkak seperti seorang bayi

aku tak tahu mana tujuku
aku tak mahu dibelenggu
tapi yang pasti aku akan menemuiNya
hakikatnya aku milikNya
biarlah aku mencari yang pasti
biarkan aku dengan rentakku
biarkan aku dengan caraku

aku terlalu inginkan kepastian
biarkan lambat tapi aku menjiwai..

No comments:

Post a Comment