Monday, September 3, 2012

Fraser Hill yang Sejuk.

Assalamualaikum...

hmm... nampaknya sudah hampir 7 bulan saya tak update blog nie..
nape ye???
entahlah.. selain ketiadaan line internet dan kesibukan menjadi baby sitter, saya rasa mungkin kesibukan persiapan Hari Raya tahun ini.

okey2.. oleh kerana ini entry tertangguh.. saya update pasal cerita ini dahululah ye.. :)

pada 5/2/2012 saya dan abang Long saya pergi melancong di Fraser Hill. Ini adalah kali pertama saya pergi ke sana.

Sepanjang perjalanan ke sana memang pening. Jalannya yang bersimpang siur dan curam mendaki ke atas boleh membuatkan saya pening. Tetapi segala kesakitan saya itu berbayar apabila saya sampai ke puncar Fraser Hill. Kenyamanan dan keindahan landskap ala inggeris membuatkan saya terpesona akan keindahan ciptaan Tuhan.



Ini adalah keluarga Abang long saya. 2 orang anak buah saya bernama Solihah dan Hamdani. Mereka berdua ni memang nakal. Tetapi sangat cerdik dan cepat belajar.


Giliran saya pula mengambil gambar bersama anak buah. Saya sangat sukakan taman bunga. Saya rasa macam nak guling-guling je atas bunga tue. tapi tak bolehlah kan kene saman pulak nanti.


Menara lonceng nie memamg trandmark Fraser Hill. Kalau tak bergambar di sini memamg tak lengkap percutian kita itu.


saya teringin ke sana lagi tapi tak sanggup rasanya menempuh kepeningan mendaki puncak Fraser Hill lagi...

itulah jelah rasanya untuk entry kali nie.. ada peluang lagi saya update lagi... :)

rasanya tak bestkan kalau takde cerita baru..okey lepas nie saya berusaha untuk selalu menulis... :)

No comments:

Post a Comment